Opstartfabriek Masterclasses

Breaking the Business Myth:
Profit vs impact
Ondernemers in Green en Social Enterprises

Marleen Mulder

Cleantech Strategy Consultant at Minimal Mass

Twitter Google+ LinkedIn

Kort overzicht

Praktijkgerichte workshop voor iedereen met (basis) kennis van het green, social domein en vragen over hoe je een succesvolle ondernemer in dit veld kunt worden.

 

Doelgroep: (toekomstig) Impact Ondernemers
Aantal deelnemers
: 10 man
Vorm: interactieve workshop
Duur: ca 2 uur
Datum:  in voorbereiding
Kosten: € 50,- Deelnemers traject De Opstartfabriek (ex. BTW);
€ 100,- overige deelnemers (ex. BTW)
Locatie: Het Coach Huis, Wijnhaven 36, 3011 WS Rotterdam

Uitgebreide omschrijving 

Social enterprises in Nederland zijn nog nooit zo populair geweest. In 2010-2015 groeide de jaaromzet van de in totaal 5.000 Nederlandse social enterprises met 70% tot 3,5 miljard. In dezelfde periode verloor de arbeidsmarkt 70.000 banen, social enterprises creëerden 25.000 banen. Aandacht van de consument voor duurzame producten neemt ieder jaar toe. “Het aandeel consumenten dat het belangrijk vindt dat bedrijven duurzaam ondernemen, is in 2016 gestegen van 64% naar 71%. Bijna de helft van de consumenten (49%) let bij de aanschaf van producten op duurzame aspecten. In 2016 was dat nog 42% en in 2013 slechts 30%” (MVONederland 2017). De vraag neemt toe en daarmee ook de mogelijkheden. En zijn er steeds meer voorbeelden van succesvol duurzaam ondernemerschap die inspireren en waar je van kunt leren. Deze masterclass vraagt wat jij te bieden hebt als duurzame ondernemer en leert je hoe jouw commerciële en duurzame ambities elkaar kunnen versterken.

Leren hoe je Duurzaam kunt Ondernemen

Ontdek wat duurzaam ondernemen betekent voor jou persoonlijk en in de context van jouw onderneming. Wat maakt jou een goede duurzame ondernemer? En wat drijft je en blijft je drijven als het lastig wordt?

Wie bepalen het domein van impact entrepreneurship en hoe doen zij dat? Welke rol wil jij spelen in deze groep van invloedrijke en visionaire ondernemers? Hoe word jij een leider in duurzaam ondernemen?

Praktische tools en tips

Leer welke vaardigheden je nodig hebt om je commerciële doelen in lijn te krijgen met je impact doelen (en andersom). Met aandacht voor: mindset, innovatieve funding strategieën en impact meten.

Succesvol pitchen en presenteren!
Hoe breng jij jezelf en je bedrijf korter en krachtiger over de bühne?

Patrick van Gils

Inspirerend spreker, trainer & coach

Twitter Google+ LinkedIn

Kort overzicht

Jezelf succesvol kunnen profileren leidt tot meer persoonlijke impact, resultaat en meer nieuwe, en waardevollere contacten. Iedere ondernemer zet door deze Masterclass een grote stap naar z’n persoonlijke top.

Doelgroep: Iedereen die zijn ideeën beter wil presenteren
Aantal deelnemers
: ca. 10 man
Vorm: interactieve workshop
Duur: ca. 2 uur
Datum:  in voorbereiding
Kosten: € 50,- deelnemers traject De Opstartfabriek (ex. BTW);
€ 100,- overige deelnemers (ex. BTW)
Locatie: Het Coach Huis, Wijnhaven 36, 3011 WS Rotterdam

Uitgebreide omschrijving 

De Masterclass die ongeveer ong. 120 minuten duurt, bestaat uit veel interactie, talloze waardevolle direct toepasbare ‘praktijktips & tricks’ en bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Wat zijn de unieke en onderscheidende kwaliteiten van uzelf?
  • Wat is een effectieve verkooppitch en klantpresentatie van uw product/dienst?
  • Hoe kunt u uzelf overtuigend pitchen en presenteren in 0,6”, 6” of 60”?
  • Hoe creëert u meer impact met uit uw eigen woorden?
  • Hoe vindt en bindt u zelf meer klanten?
  • Oefenen in Succesvol en overtuigend pitchen

De Masterclass Succesvol pitchen en presenteren maakt de unieke en onderscheidende punten van jou en jouw product of dienst vlijmscherp. Je wordt getraind om dit te verwerken in een pakkende persoonlijke pitch & presentatie.

Na deze Masterclass

  1. benut je sterker de unieke en onderscheidende kwaliteiten van jezelf
  2. kan je aansprekend en gericht over jezelf en jouw oplossingen vertellen
  3. weet je ontspannen en zelfverzekerd jezelf te profileren
  4. toon en vertel je proactief, met lef en trots, waar jij voor staat
  5. creëer je meer nieuwe waardevolle klantcontacten en weet je klanten voor jezelf te winnen

Je Ondernemersplan Kritisch Bevraagd
Wat maakt jouw ondernemingsplan onderscheidend en hoe krijg je buy-in krijgt van jouw stakeholders

Mike Mossel

CEO of Dutch Lions Capital Group USA LLC

Twitter Facebook LinkedIn

Kort overzicht

Hands on Masterclass voor iedereen die zijn ondernemingsideeën en businessplan veilig wil toetsen en aanscherpen voordat die aan stakeholders gepresenteerd worden.

Doelgroep: Startende Ondernemers met een (concept) ondernemings- / marketingplan
Aantal deelnemers: 10 man
Vorm: interactieve workshop
Duur: ca 2 – 2,5 uur
Datum: Nog te bepalen
Kosten: € 50,- Deelnemers traject De Opstartfabriek(ex. BTW);
€ 100,- overige deelnemers (ex. BTW)
Locatie: Het Coach Huis, Wijnhaven 36, 3011 WS Rotterdam

Uitgebreide omschrijving 

Mike adviseert, traint en doceert over strategie, leiderschap, management en marketing. Daarbij combineert hij theoretische modellen met zijn eigen ervaring als ondernemer. Hij is oprichter en mede-eigenaar van een aantal profvoetbalclubs in de USA, de Dutch Lions FC. De oprichting hiervan, waarbij miljoenen aan investering werd gevraagd, kwam tot uitvoering midden in de financiële crisis. Inmiddels heeft hij zo’n 60 investeerders binnengehaald in zijn clubs (6) en investeringsbedrijven (2). Mike combineert een goed zakelijk inzicht met lef en strategische durf, wat hem een ideale sparringpartner maakt voor wie zijn ondernemingsplan tegen het licht wil houden.

Leer de zwakke en sterke kanten in jouw ondernemersplan ontdekken, en waar je op moet letten wanneer je jouw plan aan stakeholders presenteert om buy-in te krijgen om je plan ook daadwerkelijk ten uitvoer te mogen brengen. In deze Masterclass worden een aantal toekomstig ondernemers gevraagd om hun marketingplan inhoudelijk toe te lichten en presenteren, waarbij de andere deelnemers actief worden betrokken in het “challengen” van de plannen. Zowel inhoudelijk kennis als vaardigheden komen aan bod.

  • Is de markt goed onderzocht,
  • kan je een bank of verkopende partij overtuigen,
  • weet je enthousiasme te confronteren met financiële know how,
  • heb je de juiste marketingtools toegepast om je marktsucces in te schatten.

Voor zover deelnemers het bij aanvang nog niet zouden beseffen wordt het tijdens deze Masterclass duidelijk: ondernemen is serious business waarbij je goed beslagen ten ijs moet komen. Een goede dry run voor wie een bedrijf wil starten of een onderneming wil overnemen